پارچه منظره چیست؟

پارچه منظره

پارچه منظره یک ماده ورقه مانند است که به صورت رول می آید. می توانید مواد را در اطراف تخت های باغ، درختان و درختچه های خود پخش کنید تا:

علف های هرز را مسدود کنید

تبخیر را به حداقل برسانید

دمای خاک را تثبیت می کند

مصرف کمتر علف کش

کنترل فرسایش خاک

انواع مختلف پارچه منظره

آیا به فکر نصب پارچه‌های منظره غیر بافته در اطراف سبزیجات خود هستید؟ نه خیلی سریع. پارچه منظره سوراخ‌دار ممکن است انتخاب بهتری برای باغی بدون علف‌های هرز باشد.

پارچه منظره بافته شده معمولاً از کتانی بافته شده یا پلی پروپیلن ساخته میشود. دارای سوراخ های کوچکی است که به آب، مواد مغذی و هوا اجازه دسترسی به خاک را می دهد.

این پارچه منظره برای کمک به خفه کردن علف های هرز در اطراف درختان و درختچه ها مناسب است. همچنین می‌توانید از مانع علف‌های هرز در تخت‌خواب‌هایی استفاده کنید که نیازی به تغییر اغلب گیاهان ندارند.

پارچه به سختی سوراخ و پاره می شود، بنابراین حفر سوراخ برای گیاهان جدید می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که بهترین انتخاب برای باغ سبزیجات نیست، زیرا اینجاست که انگشت شست سبز شما بیشترین تمرین را دارد.

غیر بافته شده

این پارچه منظره یک ورق جامدازموادغیربافته است.معمولاًازپلی استریاپلی پروپیلن ساخته شده است.

پارچه اجازه می دهد تا مقداری آب حرکت کند، اما به اندازه سایر پارچه های منظره نفوذپذیر نیست. هنگام استفاده از پارچه های نبافته در باغ گل یا سبزی، خطر خفگی گیاهان شما بیشتر است.

بهترین مناطق برای پارچه های نبافته شما زیر مالچ های سنگی یا مسیرهای سنگی است.

وقتی زمان برداشتن سنگ ها فرا می رسد، پارچه جمع آوری آنها را آسان می کند.

چرخید

بسیاری از باغبانان از مواد سنگین به عنوان یک مانع فیزیکی در اطراف مرزهای باغ خود برای جلوگیری از آفات مخرب و چمن مهاجم استفاده می کنند.

پارچه های ضخیم تابیده شده در زیر مالچ ها و مسیرهای شنی ایده آل هستند. آنها همچنین به قدری قوی و بادوام هستند که می توانید آنها را در پشت دیوارهای حائل نصب کنید تا ریشه گیاهان را از بین ببرد و از نفوذ خاک از شکاف ها جلوگیری کند.

سوراخ شده

این یک گزینه سبک وزن است که برای مناطقی که کمترین تردد با پای پیاده را دارند و جایی که اغلب گیاهان را عوض می کنید عالی است.

پارچه منظره سوراخ دار در باغ سبزیجات یا تخت گل، از جمله تخت هایی که اغلب در آن خاک را حفر می کنید، بهترین کار را دارد. پارچه‌های سوراخ‌دار در صورت نیاز به حفاری در زمین به راحتی پاره می‌شوند و بسیاری از پارچه‌های سوراخ‌دار دارای سوراخ‌هایی هستند که از قبل برای گیاهان شما بریده شده‌اند.

سوراخ های کوچک پارچه به آب، اکسیژن و مواد مغذی اجازه می دهد تا در خاک نفوذ کنند و در عین حال مانع رشد علف های هرز می شوند.

از آنجایی که پارچه های سوراخ دار سبک و سبک هستند، برای مناطقی که ترافیک سنگین پا یا ریشه های بزرگ دارند ایده آل نیستند.

آیا پارچه منظره برای حیاط من مناسب است؟

پارچه منظره می تواند برای باغ مفید باشد، اما مانع کنترل علف های هرز مزایا و معایب خود را دارد.

پارچه‌های مناظر قابل نفوذ اغلب حشرات مفیدی مانند کرم‌های خاکی را که در خاک زندگی می‌کنند، مسدود و خفه می‌کنند. در دراز مدت، حتی بهترین پارچه منظره می تواند برای سلامت گیاه و خاک مضر باشد.

پارچه همچنین هیچ ارزش غذایی به خاک اضافه نمی کند. جایگزین‌های پارچه‌های منظره مانند روزنامه، تراشه‌های چوب، و سایر مالچ‌های ارگانیک، علف‌های هرز باغ را کنترل می‌کنند، فرسایش را محدود می‌کنند و رطوبت خاک را افزایش می‌دهند – همه اینها در حالی که مواد مغذی را به خاک اضافه می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر در حال نصب یک دیوار حائل، مالچ سنگ یا یک مسیر شن هستید، عاقلانه است که پارچه منظره را نیز نصب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *